2016 m. kovo 28 d., pirmadienis

marginimas vašku-sudėtinga, bet įmanoma

 Man margučių marginimas vašku visada atrodė gan sudėtingas darbas. Juk neatsisėsi prie stalo ir nepradėsi iš karto paišyti vašku. Reikia susirasti  pati vašką, juk geriausiai tinka tikras bičių vaškas, susimeistrauti įrenginį , kur tirpdysi tą vašką , dar pasidaryti tinkamą piešti vašku "pieštuką", pagaliau susiruošti kelių spalvų dažų tirpalus, o jei norėsi , kad jie būtų  natūralus, tai reikia pridėti laiko kilometrą , kol mirkysi kokius burokus , ar ilgai virsi svogūnų lukštus...Taigi paskutinis darbelis išsivirti kiaušinius atrodys tikrai menkas.
 Bet šiais metais aš pasiryžau ir pasiryžti man padėjo margučių marginimo meistrė Odeta Tumėnaitė-Bražėnienė, kuri Utenos tradicinių amatų centre "Svirnas" rengė marginimo pamokas. Ankščiau esu aprašiusi kaip aš Odetos vedama raižiau medį : http://www.aliaipapuosalai.lt/2015/08/pabegimas-nuo-kasdienybes-arba.html .
 Po poros valandų margučių marginimo grįžau su keliais pirmaisiais vašku margintais margučiais ir ryžtu šiais metais šeimai pasiūlyti būtent tokį margučių marginimo būdą.
 Štai toks buvo mano pirmais gyvenime kiaušinis numargintas vašku.
 Šeštadienį mano šeimos vyrai pasirodė šauniai. Sumeistravo vaškui marginti reikalingus daiktus.
 Štai kaip viskas gražiai atrodė prieš pradedant marginti. Namuose pasklido bičių vaško kvapas...
 Pats paišymas vašku, iš ties malonus. Taškelių brūkšnelių kompozicijos savaime šauniai dėliojasi. Tiesa, supratau, kad numarginti tradiciniais lietuviškais raštais reikia  griežtai laikytis marginimo schemos bei taškelių brūkšnelių dėjimo technikos ir kad patirtis šiame darbe tiesiog būtina. Aš vis nuklysdavau... Bet marginimo rezultatas visiem patiko. Štai tokie gavosi mūsų šeimos margučiai.
 Iš šitų šešių mano margintas tik vienas. Pabandykite atspėti kuris?  Man teko kiaušinių merkėjos į dažus pareigos, kadangi vienam kiaušiniui nuspalvinti naudojom kelias spalvas, tai vis gi, daugiau laiko praleidau ne margindama vašku, o merkdama kiaušinius į dažus. Beje, apie dažus, naudojom medvilnei dažyti skirtus dažus. Jei kitais metais šeimyna užsimanys vėl marginti vašku, pasižadu pasidaryti tinkamus tokiam marginimui augalinius natūralius dažus.
 O, čia autodailininkė Odeta Tumėnaitė–Bražėnienė pasakoja apie kiaušinių marginimą vašku.
P.S mano numargintas margutis iš kairės pusės pirmas vidurinėje eilėje, na tas su gėle.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą